E.ON Energie România respinge alegațiile potrivit cărora ar fi fost amendată pentru neaplicarea prevederilor legale privind plafonarea și compensarea facturilor

14.01.2022

În spațiul public au apărut unele informații conform cărora compania E.ON Energie România ar fi fost amendată pentru că nu ar fi aplicat corespunzător această lege, lucru care nu este adevărat. Considerăm că astfel de afirmații prejudiciază grav imaginea companiei și încrederea clienților noștri, care primesc încă din luna noiembrie 2021 facturile emise conform noii legi în vigoare.

E.ON Energie România a emis facturile pentru energie electrică și gaze naturale cu valorile compensate și la prețurile plafonate, acestea fiind calculate începând cu primele zile ale lunii noiembrie 2021 pentru consumatorii casnici, iar începând cu luna decembrie 2021 și pentru consumatorii non-casnici, care se încadrează în prevederile OUG 118/2021, astfel cum a fost modificată și aprobată prin Legea nr. 259/2021.

Ne respectăm clienții și am făcut toate eforturile necesare pentru ca ei să beneficieze de toate măsurile de sprijin, implicându-ne activ în dialogul dintre toți actorii (Ministerele Energiei, Muncii, Finanțelor) pentru implementarea rapidă a acestor măsuri. Ca întotdeauna, suntem la dispoziția clienților noștri pentru verificări și informații suplimentare, iar dacă vor exista situații în care se vor înregistra inadvertențe în procesarea facturilor, acestea vor fi tratate individual și, dacă se impune, se vor realiza rectificările necesare, potrivit legii.

Dorim să subliniem faptul că E.ON Energie România respectă în totalitate legislația în vigoare și a făcut toate demersurile necesare pentru aplicarea ei, în urma controalelor de până acum nefiind evidențiate neconformități legate de plafonare sau de nivelul de compensare.